You are not logged in.
*City on a Roof
Team 3 VO/DO 03-08-06
*Hardware - Daan van den Berg
*Software - Petra + Bart
*Description of hardware
Luchtkastelen
Op het dak turend naar de lucht komen de vragen vanzelf, het vliegtuig dat overvliegt waar komt dat
vandaan en waar gaat het naar toe, waar vliegt de horde vogels heen, of zijn het soms UFO’s? De
wolken drijven voorbij...de wind neemt me mee in een heel spannend verhaal, wolken transformeren
zich tot draken, kastelen en absurdistische voertuigen..
Hier op het dak ben ik even losgesneden van de drukte onder me. Ik bevind me op het Eiland van
bitumen, in het midden van een kloppend hart.
Het dak is het laatste punt waar het vaste over gaat naar het ledige. Daartussen begint de fantasie.
Ik heb voor “City on a Roof” een plek ontworpen waar je even kunt terugtrekken en waar je ongestoord
kan fantaseren. Een plek temidden van de drukte waar je kunt genieten van je sigaret en je biertje, met
uitzicht op de lucht..
Het ontwerp is een wolk die is gevangen in bitumen, en staat als een huis. Als je deze wolk van
verschillende zijden bekijkt, ontdek je verschillende afbeeldingen(figuren), die je doen denken aan een
echte wolk. Hier ben je letterlijk met je hoofd in de wolken.
*Description of innovation aspects
Ben alle materialen nog aan het definieren.
*Description of how to meet rooftop requirments
De drie hoofd vormen op de grond monteren. Vervolgens de vormen op het dak plaatsen en met elkaar verbinden.
Als laatste de “Huid” eroverheen.
Moet nog verder ontwikkeld worden!
*Description of how hardware meets software requirments
Zie Tekst. Volgens mij voldoet het aan de vraag van het Software team. De aspecten waar we over hebben
gespoken (wat is er zo speciaal aan het dak)heb ik vertaald naar in dit object.
*Description of hardware materials
Maten zie tekeningen
Bitumen
Frames (hout of staal)
Moet nog verder uitgewerkt worden
Nog geen sponzoren dus werkbudget moet we maar contact over hebben
*Hardware construction Team
Daan van den Berg
?
?
(Petra + Bart zijn nog op vakantie)
*Description of Software materials
?
*Software Team
Petra + Bart
*Interaction with Neighbours
Always good

the shapes are familiar and strange, it will be fun to see it evolve... and a continuing language of new surprizes... which i guess is also the answer for extending it..... in a way it too is a totally open system, that you could extend in which ever way you like... a construction of clouds, or clouds of contructions...... nice !